Het Magisch ei als consumenten product?

Een duurzaam speels verassingsei bedacht als een bijzonder alternatief voor de plastic versie.

 

Helaas kwam ik erachter een illusie aan het overdragen was met het zogenaamde etiket "goed doen voor de wereld"

Voor het productieproces zijn er plastic mallen, boxen, opslag en vervoer en om het product te realiseren. Om de hoge productiekosten te dekken ; goedkope maar chique uitziende verpakkingen uit China te laten overvaren. De ironie! Het vleugje wilskracht op iets circulairs te doen had zijn glans verloren. Het links lullen en rechts zakken vullen en te zinnespelen op de individuele verantwoordelijkheid en daarbij het opbouwen van schuldbesef bij de ander. Zo wil ik mijn steentje niet bijdragen, maar ja : Een goed begin, begint immers bij jezelf toch? 

Zo zouden overheden ook moeten handelen; Na het zien van de documentaire Nederland Beerput, werd het mij duidelijk.  

Overheden laten grootschalige vervuiling toe en op de meest slinkse manieren stoppen ze het in de doofpot. Ik hoef en kan de wereld niet veranderen met mijn magische ei - Het is slechts een druppel op een gloeiende plaat.

 

Om dit duurzame, circulaire magische ei op de markt te krijgen zou ik moeten heulen met de duivel, om zo mijn eigen brood op de tafel te krijgen; onder het mom; mensen 'bewust te maken'?! Dit inzicht op mijn egocentrische handelen en heb ik het magische ei als consumenten product gestaakt.

Mijn verborgen drijfveer ; die ten grondslag ligt bij de ontwikkeling van het concept is wel zinvol en een waarachtige geboorte met een

een unieke oplage 7. Zie Home